Pracowniczy Program Emerytalny
W 2013 roku utworzono w Banku Pracowniczy Program Emerytalny (PPE). PPE wprowadzone zostało w formie umowy o wnoszenie przez Bank składki podstawowej i składki dodatkowej pracowników do funduszy inwestycyjnych zarządzanych przez PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA.
W związku z przejęciem z dniem 31 października 2014 roku Nordea Bank Polska SA, w Banku funkcjonuje także Pracowniczy Program Emerytalny utworzony w Nordea Bank Polska SA przeznaczony dla jego pracowników, którzy w dacie fuzji prawnej byli uczestnikami PPE Nordea Bank Polska SA.
W 2014 roku Pracowniczy Programem Emerytalnym (PPE) funkcjonował również w spółkach PKO BP BANKOWY PTE SA, PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA i PKO Życie Towarzystwo Ubezpieczeń SA.
Opieka medyczna
Bank zapewnia pracownikom dodatkową oprócz świadczeń medycyny pracy (wynikających z przepisów Kodeksu pracy) opiekę medyczną przysługującą pracownikom według zróżnicowanych pakietów świadczeń, dedykowanych określonym grupom stanowisk pracy. Wszystkie pakiety świadczeń gwarantują pracownikom możliwość korzystania z nielimitowanej liczby konsultacji lekarzy wszystkich specjalności oraz zleconych przez nich badań diagnostycznych.
Od 2011 roku opieka medyczna dla pracowników została rozszerzona o program profilaktyki zdrowia „Zdrowie jak w Banku”, obejmujący m.in. profilaktyczny przegląd stanu zdrowia oraz działania ukierunkowane na edukację prozdrowotną oraz promowanie zdrowego stylu życia.
Dodatkowa opieka medyczna jest również zapewniona pracownikom większości spółek Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA.
Większość spółek Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA zapewnia swoim pracownikom oprócz świadczeń medycyny pracy, dodatkową opiekę medyczną według jednakowych lub zróżnicowanych pakietów świadczeń w zależności od zasad przyjętych w tych Spółkach.
Zapewnienie szerokiego zakresu świadczeń medycznych dla pracowników stanowi znaczący element pakietu dodatkowych korzyści związanych z zatrudnieniem w Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA.
My Benefit
Bank zapewnia pracownikom możliwość korzystania z systemu kafeteryjnego MyBenefit, w ramach którego każdy Pracownik Banku za pośrednictwem platformy internetowej ma możliwość samodzielnego dysponowania przyznanymi mu środkami z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Platforma zapewnia szeroki katalog świadczeń do wyboru przez pracownika.
Wysokość otrzymanych na kafeterię środków jest uzależniona od dochodu brutto na osobę w rodzinie.
Świadczenia socjalne
Pomoc udzielona ze środków ZFŚS w 2014 roku pracownikom Banku i byłym pracownikom (emerytom, rencistom, osobom otrzymującym świadczenia przedemerytalne) oraz członkom ich rodzin została przeznaczona zgodnie z Ustawą z dnia 4 marca 1994 roku o Zakładowym Funduszu Świadczeń Socjalnych na cele:
- na rzecz różnych form wypoczynku,
- działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej,
- opieki nad dziećmi w żłobkach, klubach dziecięcych, sprawowanej przez dziennego opiekuna lub nianię, w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego,
- udzielanie pomocy materialnej - rzeczowej lub finansowej, a także pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.