Nagrody i wyróżnienia przyznane spółkom Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA

W 2014 roku PKO Bankowi Polskiemu SA przyznano liczne nagrody i wyróżnienia. Docenione zostały innowacyjne usługi i produkty, doskonała jakość obsługi klienta, kilkukrotnie wyróżniono kadrę managerską Banku, doskonałe wyniki finansowe oraz całokształt działalności Banku zarówno komercyjnej jak i społecznej.
Najważniejsze przyznane nagrody to:

Produkty i usługi

IKO laureatem Mobile Trends Awards

W 3. edycji konkursu Mobile Trends PKO Bank Polski SA został nagrodzony w kategorii „Firma wspierająca rozwój technologii mobilnej” za płatności mobilne IKO.
W Mobile Trends Awards mogą brać udział produkty, aplikacje, strony, kampanie, które zostały stworzone lub zrealizowane przez polskie firmy lub polskie oddziały zagranicznych firm. Spośród około 100 przedsiębiorstw i instytucji wyłoniono zwycięzców w 16 kategoriach. Nagrody przyznawane są przez kapitułę konkursową (w skład kapituły wchodzą eksperci ze świata IT oraz mobilnych technologii) oraz w głosowaniu internautów.

Złoty Bankier 2013

W piątej edycji konkursu Bank został laureatem w kategorii „Najlepszy kredyt hipoteczny” i „Innowacja finansowa” w plebiscycie organizowanym przez Bankier.pl i PayU.
Internauci po raz kolejny w historii plebiscytu docenili kredyt mieszkaniowy Własny Kąt Hipoteczny. PKO Bank Polski SA zdobył największą liczbę pozytywnych opinii w kategorii „Najlepszy kredyt hipoteczny” zajmując 1. miejsce z liczbą 46 proc. oddanych głosów. Kapituła konkursu przyznała bankowi również nagrodę w kategorii specjalnej „Innowacja Finansowa” dla aplikacji IKO.
Głosami ponad 40 tys. internautów oraz ekspertów PKO Bank Polski SA znalazł się również w gronie laureatów w kategoriach: „Najlepsza bankowość mobilna” (2. miejsce) oraz „Najlepsze konto osobiste” (3. miejsce). Z kolei Inteligo pojawiło się wśród najlepszych banków w zestawieniu: „Najlepszy sposób płatności w Internecie” (2. miejsce) oraz „Najlepszy bank dla przedsiębiorcy internetowego” (3. miejsce).

Konkurs Liderów Świata Bankowości i Ubezpieczeń

W Konkursie Liderzy Świata Bankowości i Ubezpieczeń płatności mobilne IKO zwyciężyły w kategorii „Najciekawsza Innowacja dla Banku”.
Była to 3. edycja konkursu, który odbył się w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego. Jego kapitułę tworzą uznani eksperci z dziedziny finansów, członkowie rządu oraz dziennikarze ekonomiczni. Nagrodzone są w nim osobistości i firmy, które w ostatnim roku najbardziej przyczyniły się do rozwoju polskiej branży finansowej.

Działalność maklerska

Broker Roku 2014

W lutym 2015 roku Dom Maklerski PKO Banku Polskiego SA otrzymał prestiżową nagrodę specjalną Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych Broker Roku 2014 oraz:

  • nagrodę za najwyższą wartość obrotów animatora w obrotach sesyjnych obligacjami nieskarbowymi na Catalyst,
  • nagrodę za najwyższy udział animatora w wolumenie obrotów opcjami.

Złote Byki. Podsumowanie Roku Giełdowego 2013

Warszawska Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie po raz kolejny wręczyła nagrody liderom polskiego rynku za osiągnięcia w 2013 roku. Wyróżniła emitentów, Członków Giełdy oraz Autoryzowanych Doradców, którzy w minionym roku szczególnie przyczynili się do rozwoju polskiego rynku kapitałowego.
W gronie wyróżnionych znalazł się Dom Maklerski PKO Banku Polskiego SA, który otrzymał trzy nagrody:

  • za największą wartość ofert spółek wprowadzanych na Główny Rynek w 2013 roku,
  • za największą liczbę spółek wprowadzonych na Główny Rynek w 2013 roku,
  • za najwyższe obroty obligacjami nieskarbowymi zrealizowane przez animatora na Catalyst w 2013 roku.

DM PKO Banku Polskiego SA doceniony w rankingu Forbesa

Dom Maklerski PKO Banku Polskiego SA zwyciężył w rankingu Najlepszych domów maklerskich w ocenie inwestorów indywidualnych miesięcznika „Forbes”. Otrzymał najwyższe noty, wygrywając w sześciu z siedmiu ocenianych kategorii. Klienci indywidualni docenili funkcjonalność platformy informatycznej, jakość obsługi bezpośredniej, profesjonalizm pracowników, jakość analiz i rekomendacji, ofertę edukacyjną oraz dostęp do informacji i notowań. Ponadto – utrzymując ubiegłoroczną liczbę punktów – zajął drugie miejsce w segmencie klientów instytucjonalnych. Posiada też jeden z najlepszych zespołów maklerów obsługujących instytucje.

Wyniki finansowe

Najlepszy Bank

Gazeta Bankowa po raz 22. nagrodziła najlepsze banki. PKO Bank Polski SA zajął 3. miejsce w kategorii Banki komercyjne (małe i średnie oraz duże). Konkurs organizowany jest pod patronatem merytorycznym firmy doradczej PwC oraz przy wsparciu jury pod przewodnictwem Małgorzaty Zaleskiej, członka zarządu Narodowego Banku Polskiego. Honoruje banki, które osiągnęły najlepsze wyniki finansowe. Ocena dokonywana jest w oparciu o zaudytowane wyniki finansowe osiągnięte przez bank w roku minionym.

50 największych banków w Polsce

PKO Bank Polski SA kolejny rok z rzędu zwyciężył w rankingu "50 największych banków w Polsce" Miesięcznika Finansowego BANK, tworzonego przez niezwiązanych z redakcją analityków rynkowych na podstawie danych finansowych banków za poprzedni rok.
W tegorocznej 19. edycji rankingu Miesięcznika Finansowego BANK – „50 największych banków w Polsce 2014” Bank zwyciężył w kategorii „Banki finansujące nieruchomości”, a wśród banków oferujących kredyty konsumenckie „Consumer finance” zajął 3. miejsce.

Lider rankingu Forbesa

PKO Bank Polski SA zdobył sześć gwiazdek w generalnej klasyfikacji rankingu „Najlepszy bank dla firm” i zwyciężył w kategorii najlepsze konto dla firm. Został wyróżniony w zakresie oferty kredytowej i za jakość obsługi klientów biznesowych. Bank został doceniony przede wszystkim za jeden z najtańszych koszyków usług bankowych dla firm oraz ofertę kredytową.
Bank zajął także wysokie trzecie miejsce w badaniu realizowanym metodą mystery shopper. Wyróżniono m.in. jakość obsługi, sposób pozyskiwania klienta, a także wygląd i organizację placówek.

Bank roku w Polsce według miesięcznika „The Banker”

PKO Bank Polski SA po raz kolejny został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland”. Doceniono ponadprzeciętne wyniki finansowe Banku. Utrzymywaną na wysokim poziomie rentowność aktywów i kapitałów, najlepszą wśród bankowych grup kapitałowych w kraju efektywność kosztową mierzoną wskaźnikiem C/I, jakość portfela kredytowego, zwiększenie udziałów rynkowych oraz wzmocnienie pozycji bezdyskusyjnego lidera polskiej bankowości.
Konkurs „Bank of the Year” organizowany jest corocznie przez miesięcznik „The Banker” należący do „Financial Times”. Magazyn analizuje wyniki finansowe banków, strategie ich rozwoju oraz zrealizowane w konkretnym roku projekty w kontekście sytuacji sektora finansowego danego kraju.

„Złoty Laur Super Biznesu” dla PKO Banku Polskiego SA

Bank zwyciężył w konkursie „Złotego Lauru Super Biznesu” (w kategorii „finanse i bankowość”), który honoruje ludzi, instytucje i firmy za działania sprzyjające rozwojowi polskiej przedsiębiorczości. Kapituła doceniła utrzymywanie przez Bank pozycji lidera polskiej bankowości, fuzję z Nordea Bank Polska SA, umożliwienie Polakom wygodnego i szybkiego bankowania za pomocą aplikacji mobilnej IKO, a także rewolucyjne zmiany w Szkolnych Kasach Oszczędności.
Konkurs zorganizowany został przez redakcję „Super Biznesu” dodatku ekonomicznego do dziennika "Super Express”.

Filary Budżetu

PKO Bank Polski SA został uhonorowany nową nagrodą dziennika „Rzeczpospolita” - „Filary Budżetu”. Wyróżnienie dla podmiotów płacących najwyższe podatki jest elementem corocznego rankingu największych firm w polskiej gospodarce „Lista 500”.
Według redakcji dziennika państwo może skutecznie działać tylko dzięki rzetelnym przedsiębiorstwom zasilającym wspólną kasę. Dlatego w szesnastej edycji rankingu zadebiutowała nowa nagroda „Filary Budżetu”. Wśród jej laureatów poza PKO Bankiem Polskim SA znalazły się także KGHM i PZU.

Ranking największych płatników podatku dochodowego od osób prawnych (CIT)

 „Puls Biznesu” od dwóch lat honoruje największych polskich płatników CIT. PKO Bank Polski SA, który przelał 870 mln zł znalazł się ma drugim miejscu w Rankingu największych płatników podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Według wywiadowni gospodarczej Bisnode, która zebrała dane do rankingu, pierwsza setka oddała fiskusowi w 2012 roku (najnowsze dostępne dane, na dzień tworzenia rankingu) 12,2 mld zł naliczonego podatku.
W pierwszej setce największych płatników jest aż 14 banków, które łącznie oddały fiskusowi z CIT ponad 3 mld PLN.

Nagrody dla kierownictwa Banku

Najlepszy menedżer

Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego SA został wyróżniony w konkursie „TOP 20 Najlepsi Menedżerowie w Polskiej Gospodarce 2014” organizowanego przez Bloomberg Businessweek Polska. Wyboru dokonano w oparciu o sondaż przeprowadzony wśród czołowych polskich menedżerów.

„TOP 20 Najlepsi Menedżerowie w Polskiej Gospodarce 2014” to nagroda Bloomberg Businessweek Polska honorująca menadżerów, których cechuje nowoczesny sposób zarządzania i konsekwencja w działaniu, a kierowane przez nich organizacje wyróżniają się na rynku jakością, innowacyjnością oferty a przede wszystkim sukcesem. Na liście TOP 20 znaleźli się znani i doceniani na rynku szefowie firm z różnych branż.

Top 50 Marketingowców Europy

Tomasz Marszałł, dyrektor Marketingu w PKO Banku Polskim SA znalazł się w zestawieniu „Top 50 Marketingowców Europy”, przygotowanym przez wydawnictwo „The Internationalist”. Podczas tworzenia listy „Top 50 Marketingowców Europy”, pod uwagę brani byli managerowieuważani za najlepszych w danym regionie, mający realny wpływ na wzrost potencjału biznesowego tego obszaru oraz wykazujący się nieszablonowym myśleniem, innowacyjnymi realizacjami kampanii, a także generujący dobre wyniki.
„The Internationalist” działa na rynku wydawniczym od ponad 9 lat. Jest rodzajem platformy łączącej ekspertów i profesjonalistów związanych z międzynarodowym rynkiem reklamy i marketingu.

Człowiek marketingu i sprzedaży Briefu

Tomasz Marszałł uznany został za Człowieka marketingu i sprzedaży Briefu 2014”. Magazyn „Brief” od kilku lat przyznaje nagrody ”Ludzie Roku Briefu”. Wyróżnia nim osoby, które aktywnością zawodową, przyczyniają się do rozwoju regionu i kraju.
Tomasz Marszałł, dyrektor Marketingu PKO Banku Polskiego SA doceniony został za osiągnięcia w zakresie budowania komunikacji marketingowej największego polskiego banku.

Bohaterowie HR

Artur Miernik, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem Banku został laureatem konkursu Bohaterowie HR, w kategorii najlepszego szefa HR roku. Tytułem tym nagradzane są osoby, które w sposób wyjątkowy zarządzają działami HR. Artura Miernika wyróżniono za modernizację struktury HR w dużej i stabilnej organizacji, w sposób odpowiadający najnowszym światowym trendom.
To była pierwsza edycja konkursu Bohaterowie HR zorganizowanego przez Employer Branding Institute.

Marka

Marka Godna Zaufania

Już po raz dziesiąty PKO Bank Polski SA uhonorowany został Złotym Godłem Marki Godnej Zaufania w kategorii „Bank” w ogólnoeuropejskim badaniu European Trusted Brands. Wyróżnienie przyznawane jest markom, które zdobyły największe zaufanie konsumentów. PKO Bank Polski SA wybrało 27 procent osób biorących udział w badaniu miesięcznika Reader’s Digest. 

Tegoroczna edycja jednego z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich w została przeprowadzona w 10 krajach Europy.

Lider rankingu Top Marka

PKO Bank Polski SA jest najczęściej i najlepiej opisywaną w mediach instytucją sektora bankowego - wynika z siódmego już rankingu Top Marka. Celem przygotowywanego przez miesięcznik „Press” i firmę Press-Service Monitoring Mediów zestawienia jest wyłonienie marek najbardziej popularnych w prasie oraz mediach internetowych.
Średnio w miesiącu na temat naszego Banku ukazuje się blisko 4 tys. informacji w mediach i na portalach internetowych. W analizowanym okresie lipiec 2013 - czerwiec 2014 roku media i internauci szczególnie szeroko opisywali i komentowali tematy związane z integracją z Nordea Bank Polska SA, wynikami finansowymi, notowaniami kursu akcji i ofertą produktową.

PKO Bank Polski SA wśród najlepszych polskich marek 25 lat wolności

PKO Bank Polski SA znalazł się w zestawieniu „25/25 lat: Marki dla Polski” magazynu Brief na liście 25 krajowych marek komercyjnych tworzących wizerunek nowoczesnej, kreatywnej i silnej ekonomicznie Polski. Według redakcji marka Banku jest „dobrem narodowym” i godnie reprezentuje nasz kraj na arenie międzynarodowej. Bankowy brand wzmacnia pozytywną wizję naszego kraju zarówno w umysłach rodaków, jak i zagranicznych inwestorów.

Zestawienie „25/25 lat: Marki dla Polski”, miesięcznik Brief opracował dla uczczenia 25-lecia wolnej Polski. Poświęcił je dwudziestu pięciu wyjątkowym Polakom, miejscom i wydarzeniom oraz firmom, markom o największym potencjale do budowania silnej marki naszego kraju.

Zdobywca rynku

Redakcja Polish Market nagrodziła PKO Bank Polski SA tytułem „Zdobywcy rynku”  w kategorii usługi. Karty płatnicze PKO Junior dla dzieci poniżej 13. roku życia docenione zostały przede wszystkim za ukierunkowanie na młode pokolenie i misję edukacji finansowej społeczeństwa od najmłodszych lat.
W konkursie „Zdobywcy rynku” wyróżniani są najlepsi młodzi menedżerowie i usługi podbijające rynek.

Grand Prix Effie dla PKO Banku Polskiego SA

Kampania reklamowa PKO Banku Polskiego SA Idealny Pracownik z udziałem Szymona Majewskiego okazała się najlepszą w  konkursie Effie Awards 2014. Koncept kreatywnych reklam nagrodzony został Grand Prix. Otrzymał jednocześnie złotą statuetkę w kategorii Long term marketing excellence. Z kolei kampania PKO Junior Achilles zdobyła brązową Effie w kategorii Bankowość. Doceniona została spektakularna, konsekwentna, przejrzysta strategia marketingowa.
Effie to jeden z najważniejszych konkursów branży komunikacji marketingowej. Nagradza sukcesy rynkowe marek osiągnięte dzięki wdrożonym kampaniom reklamowym. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

 „Kamień z serca” najlepszą reklamą produktu kartowego

Spot reklamowy przejrzystej karty kredytowej PKO Visa „Kamień z serca” PKO Banku Polskiego SA zwyciężył w konkursie na „Najlepszą reklamę produktu kartowego wyemitowaną w polskich mediach”. Doceniono przede wszystkim niestandardowy wizerunek produktu –  transparentny plastik, wykonany w specjalnej technologii, z widocznymi elementami wewnątrz karty: chipem i anteną payWave. Wyróżniono także atrakcyjność przekazu, którego istotą jest trafne połączenie hasła – związku frazeologicznego „Kamień z serca” z przeznaczeniem produktu – zaletami karty, podkreślając jej przejrzystość i możliwość kontroli wydatków. Nagrodę wręczono podczas Polskiej Kartowej Gali odbywającej się w ramach VII Konferencji Central European Electronic Card Warsaw 2014.

Najlepsze Contact Center

Contact Center PKO Banku Polskiego SA po raz szósty zdeklasowało rywali w cyklicznym badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia. W finalnym rankingu obejmującym kontakt telefoniczny i mailowy zdobył ponad 98 punktów na 100 możliwych do uzyskania.
Ankieterzy bardzo wysoko ocenili uprzejmość, zaangażowanie i profesjonalizm konsultantów (19,7 punktów na 20 możliwych), a także ich wiedzę produktową i przygotowanie merytoryczne do rozmów o kredytach hipotecznych, kartach kredytowych, pożyczce gotówkowej, kontach i lokatach PKO Banku Polskiego SA.

PKO Bank Polski SA kolejny raz z rzędu najcenniejszą marką

Zwycięstwo w kategorii finanse, drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji rankingu polskich marek, wartość marki PKO Banku Polskiego SA 3,6 mld zł – to podsumowanie wyników ostatniej edycji rankingu „Rzeczypospolitej” (biorą w nim udział tylko te marki, które powstały w Polsce, bez względu na kraj pochodzenia jej obecnego właściciela). Od pierwszego zestawienia w 2006 roku wartość naszej flagowej marki potroiła się i wzrosła o 2,4 mld PLN.

Wartości marki PKO BP SA wg wyceny Rzeczpospolitej w ramach rankingu najcenniejszych polskich marek (mld PLN)

Dla potrzeb rankingu zaadaptowana została stosowana powszechnie na świecie metoda opłat licencyjnych (ang. relief from royalty). Jej istotą są hipotetyczne opłaty, jakie ponosiłby użytkownik marki, gdyby korzystał z marki na podstawie umowy licencyjnej. Opłaty takie ustalane są w relacji do przychodów ze sprzedaży netto.

Pracodawca

Ranking Pracodawca Roku 2013

Bank znalazł się w gronie najbardziej pożądanych pracodawców w rankingu Pracodawca Roku 2013 organizowanym przez międzynarodową organizację studencką AIESEC. Zajął wysokie czwarte miejsce awansując z szóstego miejsca w ubiegłym roku.
W przeprowadzanym cyklicznie badaniu wzięło udział ponad 3,6 tys. studentów kierunków ekonomicznych z 39 uczelni wyższych w Polsce. Wśród najważniejszych czynników wyboru pożądanego pracodawcy studenci wskazywali dobrą atmosferę pracy, poziom satysfakcji, szacunek dla życia prywatnego, gwarancję bezpieczeństwa zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia. W dalszej kolejności wymieniali m.in. jasną ścieżkę kariery, kryteria awansu, możliwość zdobywania wiedzy.
PKO Bank Polski SA znalazł się wśród takich firm jak: Ernst & Young, PwC, Google czy Deloitte.

Świadomy Pracodawca

PKO Bank Polski SA zwyciężył w konkursie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, w kategorii „Świadomy Pracodawca”. Projekt „Akademia Menedżera PKO Banku Polskiego” został doceniony m.in. za kompleksowość w zakresie formy i tematyki, grupy docelowej, zasięg terytorialny oraz jakość oferowanych szkoleń w konkursie.
Nagroda w kategorii „Świadomy Pracodawca” została przyznana po raz pierwszy. Jej celem było wyłonienie spośród beneficjentów PARP takich firm, które mimo spowolnienia gospodarczego inwestują w rozwój pracowników.

Idealny pracodawca

Po raz kolejny studenci docenili nasz Bank. W prestiżowym rankingu pracodawców - Universum Student Survey - PKO Bank Polski SA utrzymał trzecią pozycję w kategorii Biznes. Jako jedyny bank znalazł się w pierwszej dziesiątce listy.
W tegorocznej edycji badania 23,5 tys. studentów dokonało ponad 70 tys. indywidualnych ocen pracodawców. Uczestnicy ankiety określi swoje oczekiwania w stosunku do przyszłych pracodawców oraz wybrali idealnych ich zdaniem w siedmiu kategoriach: Biznes, Inżynieria, IT, Nauki humanistyczne, Nauki ścisłe, Prawo oraz Medycyna i Farmacja. Wśród firm wyróżnionych tym tytułem znalazły się poza naszym Bankiem m.in. Google Poland, Skanska, Bayer, TVN, EY (dawniej Ernst & Young).

Fundator stażu

PKO Bank Polski SA jako Fundator stażu dla studentów i absolwentów w ramach 19. edycji konkursu „Grasz o staż” został uhonorowany statuetką dla Fundatora stażu. Wyróżnienia przyznawane są firmom, które w znacznym stopniu zaangażowały się w projekt.

"Grasz o staż" jest ogólnopolskim konkursem organizowanym przez PwC oraz "Gazetę Wyborczą". Patronem Honorowym jest Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi

W XV edycji konkursu Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi Bank otrzymał wyróżnienie za budowanie wizerunku pracodawcy oraz Konfederatkę – prestiżową nagrodę Pracodawców RP – instytucji wspierającej konkurs. Kapituła doceniła kompleksowe działania Banku służące budowie atrakcyjnego środowiska pracy i rozwoju kariery skierowane do pracowników oraz aktywność na zewnętrznym rynku pracy.  
Celem konkursu organizowanego przez Instytut Pracy i Spraw Socjalnych jest badanie kondycji zarządzania zasobami ludzkimi w firmach funkcjonujących na polskim rynku, identyfikacja skutecznych rozwiązań, upowszechnianie tzw. dobrych wzorców.

Inne

The Best of the Best

Raport Roczny PKO Banku Polskiego SA drugi rok z rzędu uhonorowany został nagrodą specjalną The Best of the Best. Otrzymują ją przedsiębiorstwa, które w ciągu ostatnich lat trzy razy zdobyły nagrodę główną w konkursie „The Best Annual Report” organizowanym przez Instytut Rachunkowości i Podatków.

Wyróżnienie Raportu Rocznego za 2013 rok jest dowodem najwyższej jego jakości dla akcjonariuszy i inwestorów. Kapituła konkursu doceniła jego wartość użytkową, zastosowanie standardów MSSF/MSR oraz publikację w Internecie podkreślając najwyższą jakość we wszystkich tych obszarach. Uznanie zyskała także wartość wizerunkowa sprawozdania finansowego PKO Banku Polskiego SA– jego kompletność i spójność oraz jasna i logiczna prezentacja danych (m.in. strategii i prognoz z uwzględnieniem ryzyka oraz stosowania zasad ładu korporacyjnego).

Lider Informatyki Instytucji Finansowych

W XII edycji konkursu Gazety Bankowej „Lider Informatyki Instytucji Finansowych 2013” PKO Bank Polski SA otrzymał nagrodę w kategorii „Bankowość elektroniczna i e-finanse”, którą kapituła konkursu przyznała Bankowi za wdrożenie aplikacji IKO. Bank wygrał również w kategorii „Systemy back office" za wdrożenie „Centrum Innowacji”.
O tytuł lidera walczyło kilkanaście instytucji finansowych, przede wszystkim z sektora bankowego i ubezpieczeniowego.

Szpalty Roku

Za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji PKO Bank Polski SA został uhonorowany Nagrodą Specjalną - Złotą Szpaltą. W 7. edycji konkursu Szpalty Roku analizowano 150 projektów, a nagrody przyznano w 9 kategoriach. Aż 8 projektów Banku znalazło się w finale. Wśród nich Srebrnymi Szpaltami Roku uhonorowano intranet łączący wsparcie biznesowe z integracją pracowników, multimedialny newsletter poświęcony fuzji z Nordea Bank Polska SA a także Raport Roczny za 2012 rok. Wyróżniono także facebookowy profil o bieganiu.

Szpalty Roku to konkurs dla wydawców i twórców prasy firmowej organizowany przez Stowarzyszenie Prasy Firmowej. Jego celem jest promowanie wysokich standardów w mediach własnych poprzez wyróżnienie najlepszych projektów.

Strategiczny Mecenas Roku 2014

Filharmonia Narodowa w Warszawie uhonorowała PKO Bank Polski SA nagrodą specjalną za wspieranie jej działalności artystycznej, przyczyniając się do występów najwybitniejszych artystów. Bank od lat współpracuje z Filharmonią w Warszawie.

PKO Junior nagrodzony w Konkursie Kongresu Gospodarki Elektronicznej

Kapituła Konkursu VIII Kongresu Gospodarki Elektronicznej organizowanego pod patronatem Związku Banków Polskich doceniając szeroki zasięg edukacyjny i nowoczesną formułę unikalnej oferty dla dzieci poniżej 13. roku życia i ich rodziców przyznała PKO Junior nagrodę w kategorii Projekt Roku. Natomiast spółka z Grupy Kapitałowej Banku- Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService Sp. z. o. o. została uznana liderem wśród agentów rozliczeniowych działających w Polsce.

HP Nowy Styl IT

PKO Bank Polski SA został laureatem nagrody „HP Nowy Styl IT”. Przyznana po raz pierwszy nagroda promuje najbardziej nowatorskie wdrożenia rozwiązań informatycznych przeprowadzone w polskich firmach.
Kapituła konkursu doceniła Bank za wprowadzenie pierwszego w kraju bezpiecznego systemu płatności za pomocą urządzeń mobilnych.

Lider Dialogu z Interesariuszami

PKO Bank Polski SA za konsultację projektu Rotundy uplasował się na 3. miejscu w kategorii „firmy duże” w konkursie "Lider dialogu z interesariuszami", którego celem jest promocja stałego, partnerskiego dialogu z interesariuszami, a także dialogu z interesariuszami jako wstępnego i niezbędnego warunku realizacji dobrych praktyk w innych obszarach CSR.
Konkurs "Lider dialogu z interesariuszami" jest częścią projektu "Promocja zaangażowania przedsiębiorstw w budowę kapitału społecznego w Polsce poprzez wykorzystanie narzędzi CSR" realizowanego przez Konfederację Lewiatan oraz Deloitte, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

Employer Branding Excellence Awards 2014

PKO Bank Polski SA zdobył pierwsze miejsce za kampanię „PKO Bank Polski Biegajmy razem” w kategorii Doskonała Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2014, zorganizowanym przez HRM Institute oraz Markline. Nagroda w tej kategorii jest przyznawana instytucjom za najlepsze wewnętrzne działania wizerunkowe. Dobrze zdefiniowane i wdrożone działania mają znaczący wpływ na przyciąganie, zaangażowanie i retencję talentów.

Employer Branding Stars

Projekt „PKO Bank Polski Biegajmy razem” promujący ideę biegania, zarówno rekreacyjnego jak i w imprezach masowych, zdobył główną nagrodę w konkursie Employer Branding Stars (EBstars) w kategorii „Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding”. Nagroda w tej kategorii jest przyznawana firmom, które z sukcesem prowadzą działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy.
Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) organizowany jest przez HRstandard we współpracy z partnerem merytorycznym – Employer Branding Institute. Jego celem jest wyłonienie najlepszych działań z zakresu budowania wizerunku pracodawcy na terenie Polski.

Pozytywista Roku

Za pracę u podstaw - edukację finansową i promowanie przedsiębiorczości wśród Polaków - PKO Bank Polski SA zastał doceniony w konkursie „Pozytywista Roku”. Jego kapituła przyznała Nagrodę Specjalną portalowi „Bankomania”.

W konkursie tym, organizowanym przez Fundację Regionalnych Inkubatorów Przedsiębiorczości „Wokulski”, któremu patronuje Ministerstwo Gospodarki i Krajowa Izba Gospodarcza wyróżniane są osoby, firmy oraz instytucje, które potrafią łączyć działalność biznesową z promocją szeroko rozumianej przedsiębiorczości.

Book of Lists

Według rankingu „Book of Lists 2014” przygotowywanego przez Warsaw Business Journal, PKO Bank Polski SA jest najlepszym krajowym bankiem i został zwycięzcą w kategorii „Banki w Polsce” (kryterium rankingowym są przychody z danego roku obrotowego).

Ranking Book of Lists to największa i najdłużej obecna na polskim rynku wydawniczym publikacja, która w formie ok. 70 rankingów prezentuje ponad 2,5 tys. firm z różnych sektorów biznesu w Polsce, m.in.: finansowego, usługowego, konsultingowego i energetycznego. Co roku są w nim wyróżniane najlepsze, największe i najbardziej dynamiczne przedsiębiorstwa.

Lider Bankowości Hipotecznej

W rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” PKO Bank Polski SA zdobył nagrodę w kategorii „Bankowość hipoteczna”. Został doceniony za skuteczność w pozyskiwaniu klientów oraz wysoką jakość ich obsługi. Celem rankingu była ocena skłonności banków do udzielania kredytów hipotecznych młodym Polakom o zróżnicowanej sytuacji rodzinnej i formach uzyskiwania dochodów. Badanie przeprowadzane metodą tajemniczego klienta pokazało, że nasz Bank posiada ofertę kredytową dla wielu grup klientów, m.in.: singli, młodych ludzi w związkach partnerskich oraz małżeństw, osób prowadzących działalność gospodarczą, pracujących na etacie, umowach na czas określony bądź na umowę zlecenie czy o dzieło. Ranking zrealizowany został przy współpracy z firmą badawczą Millward Brown.

Najlepszy Bank dla Klienta Indywidualnego

PKO Bank Polski SA został uznany za najlepszy bank dla klienta indywidualnego i zdobył nagrodę Nobilatum. Ranking przygotowany przez „Polish Market” we współpracy z SGH, powstał w oparciu o badanie przeprowadzone wśród osób podmiotów gospodarczych – firm z listy Pereł Polskiej Gospodarki oraz osób indywidualnych. Na podstawie jego wyników redakcja wytypowała najlepsze podmioty w trzech kategoriach: banków, ubezpieczycieli i firm leasingowych. Przy wyborze najlepszych uwagę zarówno na liczbę wskazań jak i ocenę współpracy z instytucją. Zdobywcy nagród Nobilatum to firmy najwyżej i najlepiej oceniane.

Najlepszy Partner w Biznesie

PKO Bank Polski SA zwyciężył w kategorii bankowość w konkursie „Najlepszy Partner w Biznesie”. Uhonorowany został za wprowadzenie jakościowych zmian w zakresie atrakcyjności i konkurencyjności oferty oraz doskonalenie obsługi.
Organizatorem konkursu jest Miesięcznik ekonomiczny „Home & Market”. Do nagrody nominuje firmy na podstawie oceny usług kierowanych do klientów instytucjonalnych oraz opinii największych przedsiębiorstw prywatnych, ankietowanych przez magazyn. Nagradzane są organizacje, które mają bogatą ofertę, innowacyjne rozwiązania, odznaczają się dużym profesjonalizmem i rzetelnością.

Fundacja PKO Banku Polskiego SA wyróżniona w konkursie na najlepsze partnerstwa

Fundacja PKO Banku Polskiego SA została uhonorowana wyróżnieniem specjalnym w Konkursie na Najlepsze Partnerstwa organizowanym przez Krajowy Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego. Jury doceniło różnorodność prowadzonych przez nią działań – za prowadzenie działań zarówno o zasięgu lokalnym, jak i ogólnokrajowym, działania doraźne oraz systemowe w partnerstwach.

Projekt strategiczny Fundacji oraz Klubu Jagiellońskiego „Akademia Nowoczesnego Patriotyzmu” zyskał miano najlepszego partnerstwa społeczno-prywatnego 2014. Wyróżniono również partnerstwo Fundacji ze Stowarzyszeniem SIEMACHA na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży poprzez prowadzenie sieci nowoczesnych placówek wychowawczych na terenie całego kraju.

PKO Bank Polski SA wśród najlepiej komunikujących CSR

W cyklicznym badaniu sposobu komunikacji CSR i zaangażowania społecznego, prowadzonego przez dziennik „Rzeczpospolita”, PKO Bank Polski SA był jedynym w zestawieniu bankiem, który uzyskał 14 punktów na 15 możliwych (taką samą punktację uzyskały jeszcze 3 firmy z innych sektorów). Żadna z pięciuset analizowanych organizacji nie zdobyła maksymalnej liczby punktów.

Badanie prowadzone było już po raz piąty. Jego celem jest weryfikowanie informacji dotyczących społecznego zaangażowania, znajdujących się na stronach internetowych największych polskich firm oraz analiza kluczowych trendów związanych ze społecznym zaangażowaniem i sposobem komunikowania tego obszaru aktywności.

Lider Filantropii

PKO Bank Polski SA jako jedyny otrzymał dwa wyróżnienia w konkursie Liderzy Filantropii. Kolejny raz z rzędu Bank został uhonorowany w kategorii firm, które przekazały w minionym roku najwięcej środków na cele społeczne. Doceniony został również za „program zaangażowania społecznego klientów”, m.in. za kartę płatniczą affinity Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje”, wydawaną we współpracy z Fundacją PKO Banku Polskiego SA oraz charytatywne akcje biegowe „biegnę dla…” będące elementem bankowego program „Biegajmy razem”.
Konkurs Liderzy Filantropii organizowany jest przez Forum Darczyńców w Polsce. Jego celem jest uhonorowanie organizacji, które w największym stopniu angażują się w działania społeczne, a tym samym przyczyniają się do upowszechniania idei społecznego zaangażowania przedsiębiorstw.

Nagrody przyznane spółkom Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA

Nagroda I stopnia oraz tytuł „Budowy Roku 2013”

Golden Tulip Gdańsk Residence przy ul. Piastowskiej 160 w Gdańsku – projekt zrealizowany przez spółkę Qualia spółka z ograniczoną odpowiedzialnością – Pomeranka Sp. k. (spółkę z Grupy Qualia Development Sp. z o.o.) – otrzymał nagrodę I stopnia i tytuł „Budowy Roku 2013” w kategorii budynków mieszkalnych powyżej 20 mln PLN. Nagrody te, przyznawane po raz 24 przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, nazywane są „Oskarami” w branży budowlanej.

Ranking dziennika Rzeczpospolita dotyczący PKO Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych SA

PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA zajęło IV miejsce w rankingu przeprowadzonym przez dziennik Rzeczpospolita dotyczącym najlepszych towarzystw inwestycyjnych. Analizie poddane zostały wyniki funduszu z ostatnich 5 lat oraz ich powtarzalność, ryzyko, rotacja w zespole zarządzającym oraz subiektywna ocena komunikacji towarzystw funduszy inwestycyjnych z mediami.

Najlepszy produkt dla MSP 2014 – wyróżnienie w kategorii leasing

Produkt PKO Auto Leasing Mobilny (oferowany przez spółkę PKO Leasing SA) został wyróżniony przez redakcję Gazety Finansowej w plebiscycie „Najlepszy Produkt dla MSP 2014” w kategorii leasing. Celem przyznawania ww. wyróżnień jest wskazanie innowacyjnych i najbardziej kompleksowych rozwiązań dla małych i średnich przedsiębiorstw.

I miejsce w rankingu ukraińskiej edycji „Forbesa” dotyczącym wypłacalności banków

KREDOBANK SA zajął I miejsce w rankingu dotyczącym wypłacalności banków na Ukrainie przeprowadzonym przez Forbes Ukraina. Ranking został przeprowadzony w oparciu o wyniki 2014 roku. Analizie poddano wskaźnik płynności, rentowności, kapitalizacji, jakościowe czynniki dotyczące płynności, wsparcie akcjonariuszy oraz ryzyka związane z krajami pochodzenia akcjonariuszy. Celem rankingu było znalezienie banków, które wykazują się największą możliwością przetrwania okresu niestabilności systemowej.

Bank cieszący się zaufaniem na Ukrainie

KREDOBANK SA zwyciężył w nominacji „Bank, który zachował wysoki poziom zaufania klientów” w II konkursie „Bank cieszący się zaufaniem” zorganizowanym przez ukraiński kwartalnik „Bankier”.

Najlepszy Bank w kredytach samochodowych na Ukrainie

KREDOBANK SA zwyciężył w kategorii „Najlepszy Bank w udzieleniu kredytów samochodowych” w VI ukraińskim konkursie „Bank roku – 2014” zorganizowanym przez ukraiński kwartalnik „Bankier”. Nagrodę przyznano za osiągnięcie największego udziału w rynku kredytowania zakupu samochodów na Ukrainie i rekordową wartość udzielonych kredytów.

Wiarygodność depozytów na Ukrainie

KREDOBANK SA w 2014 roku został zaliczony do Top-5 pod względem wiarygodności depozytów wśród ukraińskich banków w rankingu sporządzonym przez ukraińską agencję rankingową „Standard- ranking”. Przy ocenie analitycy agencji wzięli pod uwagę wyniki działalności KREDOBANK SA, utrzymanie ekonomicznych normatywów Narodowego Banku Ukrainy oraz wsparcie strategicznego akcjonariusza – PKO Banku Polskiego SA.

Wyróżnienie w konkursie „Lider w obszarze PR-technologii i marketingu” na Ukrainie

KREDOBANK SA otrzymał specjalne wyróżnienie II konkursu „Lider w obszarze PR-technologii i marketingu – 2014” zorganizowanym przez ukraiński kwartalnik „Bankier” w kategorii „za konsekwentność w promowaniu produktów bankowych i serwisu bankowego”.