Polityka szkoleniowa

W 2014 roku w szkoleniach organizowanych przez PKO Bank Polski SA wzięło udział ponad 515 tys. uczestników, jeden pracownik wziął udział średnio w 18 szkoleniach e-learningowych oraz w  2  szkoleniach stacjonarnych.

PKO Bank Polski SA oferuje pracownikom różnorodne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych. Bank prowadzi projekty rozwoju umiejętności twardych, jak i miękkich. Zespół 60 trenerów wewnętrznych realizuje szkolenia grupowe oraz stanowiskowe. W kluczowych strategicznych projektach szkoleniowych, szkolenia grupowe oraz warsztaty prowadzone są przez firmy zewnętrzne. W Banku bardzo aktywnie wykorzystywana jest platforma e-learningowa, głównie do szkoleń na temat wiedzy produktowej, procesów oraz obsługi aplikacji informatycznych.

Wszystkie działania realizowane w ramach polityki szkoleniowej wspierają realizację strategii Banku i są dostosowane do bieżących potrzeb pracowników oraz możliwości organizacji.

Cele projektów szkoleniowych realizowanych w 2014 roku:

  • rozwój kompetencji pracowników wspierających realizacje celów strategicznych PKO Banku Polskiego SA,
  • promocja wartości Banku poprzez działania szkoleniowe skierowane do wybranych grup pracowników,
  • wzrost umiejętności związanych z technikami sprzedaży,
  • dbałość o zachowanie jak najwyższej jakości obsługi klienta,
  • wsparcie pozytywnego nastawienia do zmian wśród pracowników Banku,
  • wzrost zaangażowania w realizacji działań biznesowych.

W 2014 roku w szkoleniach organizowanych przez PKO Bank Polski SA wzięło udział ponad 515 tys. uczestników, jeden pracownik wziął udział średnio w 18 szkoleniach e-learningowych oraz w  2  szkoleniach stacjonarnych.
Szkolenia oraz warsztaty realizowane w Banku skierowane są do pracowników PKO Banku Polskiego SA oraz sieci agencyjnej PKO Banku Polskiego SA. Pozwala to na korzystanie przez pracowników Banku oraz sieci agencyjnej z wysokiej jakości szkoleń realizowanych zgodnie z metodyką oraz standardami szkoleniowymi Banku. Ponadto umowy ramowe podpisane z firmami szkoleniowymi zapewniają korzystanie z atrakcyjnych warunków umów, w tym stawek szkoleniowych.  
Szkolenia realizowane w ramach Katalogu szkoleń dostępne są dla wszystkich pracowników Banku. Przedmiotowe szkolenia rozwijają kompetencje PKO Banku Polskiego SA, ponadto gwarantują uczestniczenie pracowników w szkoleniach zamkniętych.
W Banku kontynuowane są staże dla pracowników KREDOBANK SA (Ukraina). Do chwili obecnej udział w stażach wzięło udział 28 pracowników Banku, co przyczyniło się do wymiany najlepszych praktyk w ramach Grupy Kapitałowej Banku oraz zwiększenia efektywności współpracy pomiędzy bankami.

W związku z fuzją prawną w okresie lipiec - październik były realizowane szkolenia adaptacyjne stacjonarne wspierane e-learningiem. Szkolenia dotyczyły wszelkich procesów sprzedażowych i posprzedażowych obowiązujących w PKO Banku Polskim SA oraz  systemów IT. Dodatkowo zorganizowano szkolenia ułatwiające adaptacje oraz funkcjonowanie w nowej połączonej organizacji.
W związku z wejściem w życie Rekomendacji U zostały przeprowadzone szkolenia na szeroką skalę w sieci sprzedaży detalicznej oraz sieci agencyjnej PKO Banku Polskiego SA umożliwiającej zdobycie pracownikom oraz agentom statusu osoby fizycznej wykonującej czynności agencyjne

Polityka szkoleniowa prowadzona w spółkach Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego SA ma na celu zapewnienie rozwoju zawodowego pracowników, w tym dostosowanie posiadanej wiedzy i kompetencji do zmieniających się regulacji prawnych i otoczenia makroekonomicznego.